Õppe- ja kasvatustegevus

Õppe- ja kasvatustegevus lasteaias põhineb lapsepõlve väärtustamisel ning alushariduse peamine ülesanne on kaitsta ja edendada laste õigust heale ning turvalisele lapsepõlvele. Lasteaed loob tingimused laste sotsiaalse, emotsionaalse, füüsilise ja vaimse arengu toetamiseks ning võrdsuse ja kaasamise edendamiseks. Õppe- ja kasvatustegevuse üldeesmärk on lapse mitmekülgne ja järjepidev areng kodu ja lasteasutusega koostöös. Üldeesmärgist lähtuvalt toetab õppe- ja kasvatustegevus laste kehalist, vaimset, sotsiaalset ja emotsionaalset arengut, mille tulemusena lastel kujuneb:
● terviklik ja positiivne minapilt;
● ümbritseva keskkonna mõistmine;
● eetiline käitumine ning algatusvõime;
● esmased tööharjumused;
● kehaline aktiivsus ja arusaam tervise hoidmise tähtsusest;
● mängu-, tunnetus- ja õpi-, sotsiaalsed- ning eneseregulatsiooni oskused.

Haapsalu Vanalinna Lasteaiad rühmades kasutatakse laste õppe- ja kasvatustöö planeerimisel ja läbiviimisel erinevaid õppemetoodikaid ning töövõtteid:

  • Mängu kaudu õppimine – mäng on lapse põhitegevus ja toetab isiksuse terviklikku arengut, aitab väärtustada humaanseid ja demokraatlikke suhteid;
  • Tegevused on lõimitud – õppeprotsess on rajatud erinevate valdkondade teadmisi
    lõimivatele tegevustele;
  • Õuesõpe– õppe- ja kasvatustegevus on läbimõeldud ja õuekeskkonnale orienteeritud. Õuesõpe võimaldab õpitavat kogeda läbi meelte, n-ö kogu kehaga – katsetada, uurida, õppida koostööd;
  • Projektõpe– meetodi keskseks tunnuseks on laste initsiatiivi ja huvi järgimine, kus
    lapsed otsivad innukalt vastuseid neid huvitavatele küsimustele. Projektõppes
    käsitletakse laste huvist lähtuvat teemat süvitsi. Projektipõhine õpe võimaldab õpitu
    rakendamist kogemusteks ja toetab lapse võimekust iseenda ja kaasinimestega
    hakkama saada ning suhestuda ümbritseva maailmaga.